המרכז
ליעוץ משפטי

כל עורכי הדין המקצועיים בישראל, במקום אחד.

ברוכים הבאים לפורטל הגדול בתחום עריכת הדין. באתר זה תזכו לקרוא את כל התכנים החשובים ביותר.

לפרסום באתר

השאר פרטים!

לפעמים יש לבן זוג הזר ילדים קטנים מנישואין קודמים, על פי החוק הילדים הללו הם חלק בלתי נפרד מהוריהם שלהם במיוחד אם מדובר באמא שהיא הבת זוג הזרה. יש למעלה מאלפיים ילדים ובני נוער שממתינים להגיע למדינת ישראל ולהתאחד עם אמא שלהם. מה היא הסדרת מעמד לילד של בן זוג זר? כיצד היא מתנהלת ומה צריך לקחת בחשבון? המומחים שלנו מסבירים לכם במאמר זה.

היום בעידן הדיגיטלי – העולם הפך להיות "קטן" ולא פלא שיותר ויותר ישראלים מתחתנים או מוגדרים כזוג הידועים בציבור עם בני/בנות זוג שהם אזרחים זרים. כמו כן, עניין נוסף שתורם למגמת עלייה בתופעה היא העסקת אלפי עובדים זרים בישראל בתחומים שונים ומגוונים כמו סיעוד, חקלאות ובנייה. למרות קיומו של חוק האזרחות אשר לכאורה מאפשר קבלת אזרחות לאנשים שנשואים לישראלים או כאלה שחיים עם ישראלים כידועים בציבור – עדיין יש מקרים רבים בהם זוגות שנתקלים באתגרים שמשרד הפנים מציב בפניהם כמו הסדרת מעמד של בן הזוג הזר. המצב פעמים רבות מסתבך אף יותר כאשר לבן הזוג הזר יש ילד מנישואים קודמים ועוד יותר אם הילד הוא מחוץ לנישואין.

הסדרת מעמד לילד של בן-זוג זר – מעמד ההורה

כאמור קבלת אזרחות לבן זוג זר היא אפשרית בזכות חוק האזרחות, אך מבחינה בירוקרטית מדובר בתהליך שיכול לקחת ארבע שנים וכמו כן עד שהוא מסתיים בן הזוג יהיה מחויב לדאוג לקבל אשרת שהייה שמתאימה למעמדו. חשוב לציין כי ההליך עשוי להשתנות אם בני הזוג הם ידועים בציבור וכן אם הם מאותו מין. כאשר לבן הזוג הזר יש גם ילד שמצטרף לתמונה אז יש לכלול את הטיפול בעניינו במסגרת התהליך שמנוהל להסדרת של ההורה שלו.

במידה ולבקשה מצורפים ילדים קטינים מנישואים קודמים יש לצרף את המסמכים הבאים:

 

בקשות של קטינים עד גיל 15 – במקרה זה אסור לדרוש הוכחה להימצאות הקטין בחזקת בן הזוג הזר לפחות 24 חודשים לפני הגשת הבקשה. יש להעניק מעמד זהה לקטין כמו להורה אשר הוזמן.

בקשות לקטינים מעל גיל 15-  במקרה זה יש צורך לדרוש הוכחה להימצאות הקטין בחזקת בן הזוג הזר לפחות 24 חודשים לפני הגשת הבקשה. במידה והילד הקטין לא נמצא בקשר רציף עם ההורה הזר אז הבקשה תועבר להחלטתו של ראש הרשות

חשוב להדגיש כי על מנת להסדיר מעמד לילד קטין של ההורה הזר – צריך לבחור במסלול נישואין כלשהוא. כלומר על ההורה הזר להתחתן עם בן הזוג הישראלי, אם לא הוא לא יוכל להסדיר מעמד לילד מהנישואים הראשונים שלו ועלול למצוא את עצמו משאירו במדינת מוצא.

הסדרת מעמד לילד של בן-זוג זר – נישואין יקלו על ההליך

בכל הנוגע להסדרת מעמד לילד של בן זוג זר חשוב לציין כי במידה ובני הזוג נשואים אז הסיטואציה תהיה פשוטה יותר מאלה שירצו להמשיך לחיות כזוג ידוע בציבור. אם יש לבן זוג הזר ילד שמתוכנן לגור אתכם בארץ מומלץ מאוד להתחתן במדינה אחרת לצורך תעודת נישואין אזרחית שתוכל לתת לכם מעמד כלשהוא ולהקל על ההליך הבקשה.

בכדי להשיג את המטרה באופן המהיר ביותר ללא סיבוכים מומלץ לפנות לעורך דין שמומחה בהסדרת מעמד לילד של בן זוג זר ויוכל לבחון את מצבכם ובהתאם לכך להתאים עבורכם תוכנית פעולה שתביא הצלחה.

בעיות שכיחות בזמן הבקשה

למרות ההליך המסודר והמוקפד חשוב להיות מודעים לדברים הלא צפויים שעלולים להוות בעיה בקבלת הסדר מעמד לילד של בן הזוג הזר. דרישות משרד הפנים הן בין היתר לקבל הסכמה של ההורה השני ליציאת הילד הקטין מארץ המוצא ולעובדה שהוא הולך לקבל אזרחות ישראלית. פעמים רבות יכולות להתעורר בעיות כאשר ההורה השני לא מאשר בקשה זו או במקרים בהם יש נתק בין ההורים של הקטין או מגוריו של ההורה מרוחק ומקשה על ביצוע החתימה בפני הקונסוליה הישראלית וכו'.

כמו כן, כדאי לדעת שמשרד הפנים יכול להקשות על איחוד של הורים וילדים שנשארו תקופה בחו"ל בעוד שהאמא/אבא נסעו לעבוד בישראל. הטענה נובעת מכך שנתק של שנתיים ומעלה היא למעשה נטישה של ילד קטין וכן של התא המשפחתי. יחד עם זאת לאחרונה בית המשפט כן מכיר בצורך של האמא לצאת לחו"ל על מנת לפרס את המשפחה כחלק מהשמירה על איכות החיים של ילדיה, שהרי נטילת אחריות על הפרנסה מעידה על רצון לתמוך בילד הקטין ולדאוג לרווחה שלו ולאו דווקא על נטישתו.

עוד בעיה נפוצה יחסית בכל הנוגע לקבלת מעמד לילד של בן זוג זר – מקרים בהם האמא עברה לגור עם בעלה הישראלי והילדים שלה בגיל 16 נשארו לטובת סיום לימודים במקום לעלות עם האמא לישראל, כך יוצא מצב שהם מגיעים לגיל 18 ונחשבים כבר לחוקיים ולכן משרד הפנים יכול למנוע מהם להתאחד עם המשפחה בישראל ויהיה עליו לעבור הליכים מסורבלים וארוכים בנפרד ולא כחלק מהתהליך של ההורה.

הסדרת מעמד לילד של בן-זוג זר – חשיבות עורך דין

כפי שניתן להבין מהאמור כל הנוגע לילדים קטינים שנלווים להורה הזר אלה ללא ספק סיטואציות מאוד מורכבות והגורמים הרשמיים בישראל שמולם מתנהל ההליך פעמים רבות לא בדיוק נרתמים לסייע להקל על התהליך. לכן, יש חשיבות רבה בקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין בעל ניסיון רב בהסדרת מעמד לבני זוג ולילדים זרים. עורך דין מקצועי יוכל לסייע לכם לקצר את התהליכים, למנוע טעויות וידריך אתכם כיצד להתנהל בראיונות השונים ברשות האוכלוסין וההגירה.

בנוסף, אם בקשתכם נדחתה מסיבה מסוימת, דעו שזה לא מאוחר מדי. עורך דין יוכל לבחון את הסיבות והנימוקים שגרמו לדחיית ההסדרה ובמקרים מסוימים יהיה ניתן להגיש ערעור לרשות האוכלוסין וההגירה עם טיעונים חדשים ומנצחים שיוכלו לסייע לכם לקבל להסדיר את מעמד עבור בן הזוג הזר וכן לילדיו הקטינים.

נשמח לעמוד לשירותכם. משרדנו יודע כיצד לטפל ולהתמודד עם הבעיות השונות שיכולות להתעורר תוך כדי הסרת מעמד לילד של בן זוג זר. לעורכי הדין שלנו יש הצלחות רבות בתחום ועד כה ניהלנו מאות תיקים של איחוד משפחות והסדרת מעמדים לבני זוג זרים וכן לילדיהם. אנו נפעל בדרך הטובה ביותר על מנת לסייע לכם לקבל מעמד בלי כאבי ראש ובלי כל הבירוקרטיות המורכבות שכרוכות בתהליך זה.

נמצאים בתהליך של הסדרת מעמד לילד של זן זוג זר? רוצים להגיש ערעור על בקשה שנדחה? אל תתמודדו לבדכם! נשמח להעניק לכם ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי וצמוד תוך מתן יחס אדיב ופתרונות שמתואמים אישית לכם. לפרטים נוספים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. השאירו את הפרטים שלכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

נגישות